|
|
anoniem
Het meest onvoorstelbare is gebeurd. Joke Kat is van de camping verwijderd. Remco Blankert blijft bij zijn besluit om haar geen nieuw kontrakt aan te bieden voor volgend seizoen. Ter verduidelijking: Joke Kat is al ruim 10 jaar aktief in de WHCB. In die tijd heeft ze onze belangen in de werkgroep verdedigd. Zelf ben ik een kampeerder die de ontwikkelingen m.b.t. de verzelfstandiging van de camping op de voet heeft gevolgd. Ik heb een diep respekt voor de mensen die al zo lang aktief zijn in die werkgroep. Half november kreeg Joke het volgende bericht van de heer Blankert, nadat ze had geinformeerd waar haar nieuwe kontrakt bleef: "Wij hebben de indruk dat u het niet naar uw zin heeft op Bakkum. Daarom bieden wij nu geen kontrakt aan voor het volgende seizoen." Hoe respektloos kan een mens zijn. Onder willekeurig andere omstandigheden zou je tegen mevr. Kat zeggen,"Okay, we hebben de zaak onder de rechter gehad. Ik heb gewonnen, jij hebt verloren. Laten we handen schudden en over gaan tot de orde van de dag". Zo niet de heer Blankert. "We hebben het idee dat u het hier niet naar uw zin heeft" en nu oprotten. En dit is nog maar een voorbeeld van de willekeur en respektloosheid waarvan de heer Blankert intussen zijn handelsmerk maakt. De verwijdering van de families Cnossen en Mossel is al even schrijnend. Wat mij opvalt is de totale radiostilte vanuit Provinciale Staten. Zij zijn toch 100% eigenaar van PWN en de camping? Zij hebben bij de verzelfstandiging van dit Nutsbedrijf een monster geschapen. Het is aan P.S. dit monster (Blankert) terug in zijn hok te zetten. Laten we in hemelsnaam hopen dat de heer Blankert hiermee zijn hand heeft overspeeld. Niets en niemand is veilig voor hem. Ouders met puberende kinderen, mensen met uitgesproken meningen en alles wat hem onwelgevallig is. Vandaar dat ik ook anoniem wil blijven.
|
|
Reacties |
Een kampeerder
Ik vind het wel heel vervelend dat iemand die juist de belangen van het WHCB vertegenwoordigde op deze wijze van de camping is weggestuurd. Betekent tegenspraak dan inderdaad verwijdering? Ik hoop dat deze beslissing zal worden teruggedraaid. Hebben wij in ons land en op onze camping dan geen vrijheid van meningsuiting?! Natuurlijk hoef je het niet met alles eens te zijn, maar wanneer er op een normale manier verschil van mening wordt geuit, mag dit in geen geval bijdragen dat iemand de toezegging wordt geweigerd. Ik hoop dat de PWN, en indien de heer Blankert hiervoor verantwoordelijk is, inderdaad de hand wordt geschud en ook voor mevrouw Kat het volgend seizoen weer een plaatsje wordt vrijgehouden.
|
Willem
Het was toch een eerlijke zaak waar de WHCB (waaronder mevr. Kat) voor vocht? PWN mag blij zijn dat ze er zo goed mee weg gekomen zijn. Willen ze de kampeerders soms monddood maken? Want wie durft er straks nog z'n mond open te doen? Het lijken wel Oostblok-praktijken! Het feit alleen al dat de meeste mensen alleen nog maar anoniem iets op deze site durven zetten is toch al te gek voor woorden. Dit is toch geen Bakkum meer waar vrijheid en respect voor elkaar een groot goed waren?
|
Bakkumvriend
Ik schrik hier echt van! De WHCB (werkgroepje van de KVB en destijds bestaande uit een handjevol betrokken KVB'ers) heeft zich de afgelopen jaren belangeloos ingezet voor ALLE seizoenkampeerders op de camping, dus ook voor de niet lid KVB'ers. Dit omdat allerlei nieuwe maatregelen op de camping eenzijdig werden doorgevoerd in plaats van in overleg met de vaste kampeerders. Toen de onderhandelingen vast liepen volgde er uiteindelijk een kort geding (16 jan 2008) en daaropvolgend een hoger beroep (11 mei 2009). Beide zaken hebben voor de kampeerders helaas niet het gewenste resultaat opgeleverd. Omdat de rechters de kwestie juridisch/technisch niet konden voeren namens de gehele kampeergemeenschap, zijn de beide zaken gevoerd op naam van mevrouw Joke Kat. Ik vind het echt schandalig dat de beheerder van camping Bakkum (Remco Blankert) daarom Joke niet meer toelaat tot de camping. Onder het mom van "Ik bepaal hier wie ik wel of niet op mijn terrein wil hebben" riekt dit wat mij betreft gewoon naar een fascistisch regiem! Ik hoop echt dat dit teruggedraaid wordt. Overigens: Veel overige leden van de werkgroep WHCB zijn inmiddels ook niet meer op de camping. Het verblijf werd ze zo onmogelijk gemaakt dat het leeuwendeel z'n boeltje heeft gepakt. Als de media hier lucht van krijgt - en we hebben nogal wat medialui op Bakkum - dan is dit in ieder geval geen goede reclame voor de camping!!!
|
Stadsnomade
Nu op Sleurhutinbakkum: Kritische kampeerder van Bakkum geweerd? NIEUWS Een treurig bericht. Joke Kat mag volgend jaar niet terugkomen op camping Bakkum. Volgens anonieme bronnen is het management deze kritische campinggast liever kwijt dan rijk. Lees het hele bericht op sleurhutinbakkum.wordpress.com
|
medekampeerder
Beste stadsnomade, je geeft geen reactie op de conversatie! Je promoot je eigen blog 
|
Stadsnomade
Beste Medecampeerder, Dat is juist geconstateerd: ik neem nog geen definitief standpunt in over de zaak Joke Kat. De belangrijkste reden hiervoor is dat ik tot nu toe alleen nog maar kan afgaan op (overigens zeer verontrustende) anonieme berichten op dit discussieforum. Ik zou ook graag de versie van mevrouw Kat en die van het management van camping Bakkum horen. Pas dan kan ik tot een gefundeerd oordeel komen. Kunnen we hier ook buiten de schijnwerpers over doorbomen? Mail me aub op sleurhutinbakkum@gmail.com. Reacties over deze affaire zijn welkom onder het artikel 'Kritische kampeerder van Bakkum geweerd?' op sleurhutinbakkum.wordpress.com. En op dit discussieforum natuurlijk. Met vriendelijke groet, Stadsnomade
|
anoniem
Beste medekampeerders, mocht je twijfels hebben omtrent de beslissing van onze manager om Joke Kat van de camping te verwijderen, ga dan te rade bij de KVB. Voor het overige is het belangrijk dat iedereen die deze website bezoekt, vrienden en kennissen, de weg naar deze site wijst. Iedereen moet dit weten!!!!
|
michel
Wat bedoel je met "ga te rade bij de KVB". 
|
anoniem
Ik bedoel daarmee, neem kontakt op met de kvb. De affaire met Joke Kat stond namelijk op de agenda van de laatste kvb ledenvergadering
|
Marjon
Het is continue overduidelijk geweest dat de beheerders geen weerwoord dulden en met mij vele vrouwen. Dat is ook mijn eigen ervaring. Qua beheer is het eigenlijk wel een macho-camping, inclusief macho-gedachten. Voor Joke wel weer een ander op de camping. Ik ben benieuwd naar haar weerwoord. mmarjon.hyves.nl
|
Een ex kampeerder
Zo onvoorstelbaar is dit niet!!! Dit hadden we helaas al voorspeld, dat vroeg of laat Joke weg zou moeten. Zowieso elk lid vd WHCb, zij zijn nl in de ogen vd PWN erg lastig!!!! En dit alles gebeurt met goed vinden vd heer Blankert en niet te vergeten: de heer H. de Vries. Wel eens gehoord vd uitdrukking; een wolf in schaapkleding? Voor deze 2 heren gaat dat zeker op!!!! Heeeel eng deze ontwikkelingen en de media moet nu echt ingeschakeld worden lijkt mij. Ben benieuwd hoe zij dan reageren, als het in een groot Nederlands dagblad bekend wordt wat er op camping Bakkum allemaal de laatste jaren is gebeurd en nog steeds ... Of nog beter op tv!!! Nu eens geen soap over het leven op de camping maar de harde feiten over een wanbeleid, een regime!!!! Over het wegsturen van gezinnen en mensen die de camping alleen maar een warm hart toe dragen. Plezier en ontspanning is wat men zoekt in het weekend en de vakantie, niets meer niets minder! Kan mij nu voorstellen dat mensen ook tegen ons weleens zeiden: Wil je überhaupt wel op zo'n camping staan met zulke achterlijke regels? Toen zei ik Ja, maar nu zou ik Nee zeggen! Walgelijk is het en zeeeer triest voor Joke. Maar dat gold voor mij toendertijd ook ...
|
Hans
Ik vind het onvoorstelbaar dat Joke nu moet boeten, alleen maar omdat ze voor de belangen van de seizoenskampeerders op is gekomen. Dat ze dit voor anderen en samen met andere werkgroepleden deed, maakt het helemaal vreemd. Ik weet dat heel veel seizoenskampeerders altijd blij waren dat deze groep voor hun belangen op kwam. Dat iemand daarvoor van de camping verwijderd kan worden, gaat er bij mij echt niet in. Uitgerekend Joke die altijd voor anderen bezig is. Ik herinner mij de nachtspeurtochten, de maaltijden met grote groepen bij haar aan de tafel, alle kinderen die altijd konden logeren en daardoor een heerlijke vakantie hadden. Ik ben het eens met de vorige schrijver, we moeten echt iets gaan doen. Waarom staat er van jou nog geen berichtje op de site?
|
Els
Ik las dat het kort geding a.s. vrijdag is. Ik hoop dat ze dat wint, dat zou heel goed zijn voor de rechtspositie van kampeerders.
|
ex kampeerder
Het is zo raar dat iedereen roept en roept, maar eigenlijk niets doet. Ga dan naar de media, naar de lokale omroepen of de grote omroepen, doe dan wat! Hou eens op met stukjes schrijven, maar doe wat!!!!! Wij zijn 4 jaar geleden al van de camping gevlucht vanwege deze toestanden. Nu moet Joke weg en als er geen kentering komt dan wordt het alleen maar erger. Jullie moeten de baricade op!
|
ex kampeerder
Heeft Joke Kat het kort geding gewonnen? Laten we het hopen.
|
WHCB
De uitspraak is over 2 weken.
|
Erik Morsink
Graag zou ik in contact komen met Joke Kat en andere kampeerders die mij meer over deze schrijnende situatie willen vertellen. Bel mij a.u.b. zo snel mogelijk!
Met vriendelijke groet,
Erik Morsink
Verslaggever DE TELEGRAAF
TEL. 06 - 20614006
|
bakkum
Strijd om kampeerplek 1500 op Camping Bakkum
Gepubliceerd op 15 januari 2010, 17:20
Laatst bijgewerkt op 15 januari 2010, 17:21
haarlem -
Vierendertig jaar stond Joke Kat uit Amsterdam op kampeerplaats 1500 van Camping Bakkum. Het komende seizoen 2010 heeft ze echter geen huurcontract gekregen. Gisteren diende daarom een kort geding tegen beheerder PWN.
Kat is niet langer meer welkom op de Bakkumse camping. Als lid van de werkgroep herinrichting Camping Bakkum (WHCB), een delegatie van de Kampeerders Vereniging Bakkum (KVB), is ze al jaren een bekende bij PWN. In het verleden heeft de werkgroep diverse malen geprocedeerd tegen het campingbeleid van de beheerder. De WHCB verloor, waarna Kat op de website en in de krant haar teleurstelling niet onder stoelen of banken schoof. PWN werd door de WHCB beticht van wegkomen met leugens en verdraaiingen van feiten
bovenstaand stukje stond in het NHD van 15-01-2010
|
Een kampeerder
Ook ik sta op camping Bakkum en zou daar ook de rest van mijn leven willen blijven. Maar wat mij een beetje angstig maakt, is dat ik van meerdere mensen heb gehoord dat ze niet meer welkom zijn, of dat ze werden opgebeld met de vraag of ze volgend seizoen nog wel wilden komen (dit was echter al voor het eind van seizoen 2009). Ik vond dit nogal vreemd. Zo lijkt het alsof ze van kampeerders af willen 
|
|
1
2
|